ID: 15617
Listing ID: #15617 has been added to your wishlist.
Description
Har du någon gång drömt om att få göra ett fynd?
Ett sådant där bilfynd som man läser om i Vi
Bilägare. Den möjligheten har du om du går
tillbaka till sökresultaten och letar vidare.
Är du däremot ute efter spänning i vardagen. Att inte riktigt veta vad som händer nästa dag. Då är denna bil helt perfekt för dig!
Jag har haft äran att få äga den här bilen i knappt ett halvår. Ett halvår som minst sagt har utvecklat mig som bilfö... nej, mekaniker.
Avgassystemet har rasat två gånger, en bromskloss har lossnat i farten, knappen till varningsblinkersen strejkade en ljummen juli-kväll och tömde hela batteriet. Det mest förvånande som jag och denna Clio upplevt var dock när den gick igenom redan på första ombesiktningen. "DET ÄR ETT MIRAKEL", utbrast jag, besiktningskontrollanten och 90% av världens Renault-ägare.
Vad är då bytt och åtgärdat under den korta tid jag fått ha denna bil i ägo?
Båda yttre styrlederna samt höger spindelled åtgärdades för att göra den svenska staten samt Opus bilprovning nöjda. Bromsklossarna fram är bytta, detta då den vänstra bromsklossen i vänstra bromsoket fick för sig att lossna vid en väldigt lugn inbromsning i en lagom flack backe i Örnsköldsviks centrum. Bilstereon byttes ut rätt omgående då en baslåda installerades i bagaget. Detta för att tredubbla värdet på bilen samt slippa höra den slirande multiremmen. Kablaget kommer jag lämna kvar till nästa "lyckliga" ägare.
Vad får man med i detta köp?
En otroligt sportig Renault Clio från milleniumskiftet. Jag misstänker starkt att denna bil är en produkt av milleniumdatabuggen (smal referens, bara ni som är för gammal för baslåda förstår). Vad som gör den sportig är det andra raset av avgassystemet. Ljuddämparen kände sig inte riktigt bekväm med den skit som motorn skickar ut, så den har kopplat loss sig från avgasröret. Dock hänger den kvar i fästet. Så lite svetsning, eller 3/4-rulle silvertejp, kan mest troligt åtgärda detta. Om inte, så är ni likt mig en erfarenhet rikare gällande hur bilar kan bete sig.
Kamremmen är bytt för ett par tusen mil sedan och bilen i sig är besiktigad september ut nästa år. Även vinterdäck följer med. Ja, du läste rätt. Fälg OCH dubbat gummi medföljer.
Vem är den nya ägaren av denna klenod?
Jag ser framför mig att du är något av följande:
Elev vid fordonsprogrammet vid det lokala gymnasiet.
En äldre herre som tycker att "allt var bättre förr".
En naiv människa i valfri ålder vars drivkraft för att skruva i bilar är minst lika starkt som Donald Trumps mål att förminska Hillary Clinton totalt i Amerikanska medier.
Prisidé: Jag tänker runt 4000:-. Sedan när vi väl träffas och du får se denna rullande Guldbagge, så hittar vi säkert en bra prisnivå. Om det så är en tjuga och en fimp eller en EuroJackpot-vinst.
Tack för att ni tog er tid, det värmer en Clio-ägares hjärta mer än vad bilens värmepaketet ens kommer i närheten av.
Är du däremot ute efter spänning i vardagen. Att inte riktigt veta vad som händer nästa dag. Då är denna bil helt perfekt för dig!
Jag har haft äran att få äga den här bilen i knappt ett halvår. Ett halvår som minst sagt har utvecklat mig som bilfö... nej, mekaniker.
Avgassystemet har rasat två gånger, en bromskloss har lossnat i farten, knappen till varningsblinkersen strejkade en ljummen juli-kväll och tömde hela batteriet. Det mest förvånande som jag och denna Clio upplevt var dock när den gick igenom redan på första ombesiktningen. "DET ÄR ETT MIRAKEL", utbrast jag, besiktningskontrollanten och 90% av världens Renault-ägare.
Vad är då bytt och åtgärdat under den korta tid jag fått ha denna bil i ägo?
Båda yttre styrlederna samt höger spindelled åtgärdades för att göra den svenska staten samt Opus bilprovning nöjda. Bromsklossarna fram är bytta, detta då den vänstra bromsklossen i vänstra bromsoket fick för sig att lossna vid en väldigt lugn inbromsning i en lagom flack backe i Örnsköldsviks centrum. Bilstereon byttes ut rätt omgående då en baslåda installerades i bagaget. Detta för att tredubbla värdet på bilen samt slippa höra den slirande multiremmen. Kablaget kommer jag lämna kvar till nästa "lyckliga" ägare.
Vad får man med i detta köp?
En otroligt sportig Renault Clio från milleniumskiftet. Jag misstänker starkt att denna bil är en produkt av milleniumdatabuggen (smal referens, bara ni som är för gammal för baslåda förstår). Vad som gör den sportig är det andra raset av avgassystemet. Ljuddämparen kände sig inte riktigt bekväm med den skit som motorn skickar ut, så den har kopplat loss sig från avgasröret. Dock hänger den kvar i fästet. Så lite svetsning, eller 3/4-rulle silvertejp, kan mest troligt åtgärda detta. Om inte, så är ni likt mig en erfarenhet rikare gällande hur bilar kan bete sig.
Kamremmen är bytt för ett par tusen mil sedan och bilen i sig är besiktigad september ut nästa år. Även vinterdäck följer med. Ja, du läste rätt. Fälg OCH dubbat gummi medföljer.
Vem är den nya ägaren av denna klenod?
Jag ser framför mig att du är något av följande:
Elev vid fordonsprogrammet vid det lokala gymnasiet.
En äldre herre som tycker att "allt var bättre förr".
En naiv människa i valfri ålder vars drivkraft för att skruva i bilar är minst lika starkt som Donald Trumps mål att förminska Hillary Clinton totalt i Amerikanska medier.
Prisidé: Jag tänker runt 4000:-. Sedan när vi väl träffas och du får se denna rullande Guldbagge, så hittar vi säkert en bra prisnivå. Om det så är en tjuga och en fimp eller en EuroJackpot-vinst.
Tack för att ni tog er tid, det värmer en Clio-ägares hjärta mer än vad bilens värmepaketet ens kommer i närheten av.